Extra opdracht: onderzoek doen

 

‘Wat is het nut van het feit  dat we allemaal met eenzelfde munt betalen?’

 

Economie Bronnen Onderzoek doen
Word – 46,5 KB 285 downloads
  • Kies zelf een partner met wie je aan deze opdracht gaat werken.

 

  • Schrijf in het schema van Bron 2 de hoofdvraag op:

     ‘Wat is het nut van het feit dat we allemaal met eenzelfde munt betalen?’

 

  • Lees de achtergrondinformatie (Bron 1).

 

  • Brainstorm over het nut van geld.

     Schrijf het resultaat daarvan op in het onderzoeksschema (Bron 2).

 

  • Formuleer drie deelvragen, die aansluiten bij de hoofdvraag: Wat is het nut van geld?

     Laat deze deelvragen goedkeuren door de docent.

 

  • Zoek informatiebronnen met behulp waarvan je de hoofdvraag en deelvragen wilt gaan beantwoorden.

     Analyseer de bronnen op betrouwbaarheid, met behulp van het schema van Bron 3

     (o.a. de gevonden informatie betrouwbaar en actueel is…).

 

  • Geef antwoord op de hoofdvraag en deelvragen.

 

  • Maak er een mooi overzichtelijk verslag van:

     inleiding (wat onderzoeken),

     middendeel / kern (antwoorden op deelvragen) en

     slot (antwoord op hoofdvraag / conclusie.

 
 
De leerlingen krijgen veel vrijheid om deze opdracht naar eigen inzicht te maken,
om het eigen onderzoek vorm te geven.